Port Gdynia wzrost 12,5% po 7 miesiącach 2021

Port Gdynia nie zwalnia tempa

Port Gdynia po siedmiu miesiącach roku 2021 osiągnął wzrost 12,5% ogółem. Największe wzrosty odnotowano w grupach przeładunków: drewno +89,9% r/r, (a w samym lipcu 402,3%), ropa i przetwory naftowe +78,6% r/r, (a w samym lipcu 175,9%), oraz drobnica +15,4% r/r, (a w samym lipcu 19,8%). W ciągu siedmiu miesięcy można również zaobserwować trend wzrostowy w przeładunku kontenerów w TEU, wzrost wyniósł 14% r/r/.

W pierwszych siedmiu miesiącach 2021 do Portu Gdynia zawinęło 2432 jednostek, co oznacza wzrost o 13,7% w stosunku do porównywanego okresu z 2020 roku.

Wyniki po 7 miesiącach tego roku pokazują jednoznacznie jakie korzyści płyną z faktu, że Port  w Gdyni jest portem uniwersalnym, a jednocześnie spółki eksploatacyjne potrafią bardzo elastycznie reagować na tendencje rynkowe. W efekcie widać jak różne grupy towarów bilansują się nawzajem. Gdy ubywa węgla, straty odrabiane są w przeładunkach paliw. Gdy nieco spadają przeładunki zboża, można pochwalić się świetnymi wynikami w przeładunkach drewna lub drobnicy. W tej sytuacji widać wyraźnie jak wszechstronnym portem jest Gdynia.

Niezmiennie cieszą dobre wyniki w przeładunkach kontenerów. Ruch kontenerowy to swoisty barometr koniunktury gospodarczej, a także eksportu. Dobre wyniki w tej kategorii ładunków pokazują nie tylko sukces portu i terminali portowych, ale są także sygnałem, że w polskiej gospodarce dzieje się dobrze – komentuje Artur Kiełbasiński, ekspert w dziedzinie gospodarki morskiej i ekonomii

Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie, ceniony za jakość serwisu i uniwersalizm dziesięciu terminali.

Kolejny rok z rzędu Port Gdynia, praktycznie w każdej grupie przeładunkowej, generuje imponujący wynik. To dowód na niespotykaną na europejskim rynku uniwersalność oraz wszechstronność gdyńskich terminali oraz efekt sprawnie realizowanych inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Trudno dziś znaleźć port morski, które bije rekordy podczas pandemicznego roku 2020 oraz w kolejnym roku ponownie zmierza do rekordu – informuje Mateusz Kowalewski wydawca portalu GospodarkaMorska.pl

Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy w Porcie Gdynia terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Uchwała, będąca jednym z podstawowych dokumentów wspierających rozwój morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, zakłada przygotowanie w Porcie Gdynia odpowiedniego zaplecza portowego do obsługi morskich farm wiatrowych oraz stworzenie wymaganej infrastruktury.

Wybór Portu Gdynia jest optymalny ze względu na lokalizację Portu najbliżej przyszłych morskich farm wiatrowych, które planowane są w ramach pierwszego etapu rozwoju tzw. projektu polskiego offshore.

– Pierwsze siedem miesięcy 2021 roku kończymy wzrostem wynoszącym 12,5% w porównaniu do roku 2020. Wynik ten świadczy o wyjątkowej efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji inwestycji przez Zarząd Spółki. Wskazanie Gdyni jako portu instalacyjnego zwiększy jego potencjał o kolejną grupę ładunkową, czyniąc go jeszcze bardziej uniwersalnym, jednocześnie tworząc przyjazne środowisko biznesowe dla uczestników rynku offshore – Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.